اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۹۴۹۵

مصوبات چهل و هفتمین ستاد ملی مدیریت کرونا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ , بازدید: ۱۷۳۴
قابل توجه همکاران گرامی

 

به پیوست نامه شماره ۱۰۳۱۰۳ مورخ 1399/9/15 ریاست محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با موضوع مصوبات چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ  1399/9/15ارسال می گردد.

اهم مصوبات مرتبط با فعالان صنفی به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفته لذا مقتضی است مراتب به کلیه اتحادیه های صنفی تابعه اطلاع رسانی گردد.

  1. استمهال حق بیمه سهم کار فرما

با استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماهه  آذر و دی ماه ۱۳۹۹ توسط سازمان تأمین اجتماعی در مورد مشاغل و کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده و یا به اجبار تعطیل یا محدود شده، به تشخیص کار گروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، موضوع طرح جامع مدیریت تجمع و تردد عمومی موافقت می شود. در ازای این حکم، از محل منابع مربوط به تسهیلات ویژه کرونا، تسهیلات با دوره باز پرداخت یک ساله در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرد.

میزان و شرایط این تسهیلات توسط کارگروه فوق تعیین می شود. این بند شامل تولید کنندگان نخواهد شد.

  1. تسهیلات به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده غیر دولتی در حوزه ورزش و جوانان

۲ - ۱ *  با پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در این حوزه و مطابق دستورالعمل ابلاغی کار گروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا موافقت می شود متقاضیان واجد شرایط مجازند تا پایان دی ماه جاری ثبت نام کنند و باز پرداخت اقساط این تسهیلات نیز از اول مرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهید بود.

2-2 *  بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده توسط فعالیت ها و کسب و کارهای این حوزه تا پایان سال1399 امهال  می شود. همچنین با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کار فرمایی سال 1399، هزینه های آب ، برق وگاز سال ۱۳۹۹ و هزینه های مالیاتی سررسید سال ۱۳۹۹ کسب و کارهای این حوزه تا پایان سال ۱۳۹۹موافقت می شود.

 

3 مستثنی کردن پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده (۵) مکرر اصلاح قانون صدور چک

هرگونه حمایت دولت در دوران شیوع کرونا برای اقشار آسیب دیده از کرونا اعم از مشاغل و خانوارها از جمله پرداخت های بلاعوض ، تسهیلات کسب و کارها یا وام ها و پرداخت های معیشتی، مشمول محدودیت های مقرر در ماده (5) مکرر اصلاح قانون صدور چک نمی باشد و این نوع حمایت ها و پرداخت ها در این دوران ، به عنوان مستثنیات دین تلقی و توسط طلبکاران دولتی یا خصوصی و دستگاه ها اعم از سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تأمین اجتماعی و سایر دستگاه ها قابل برداشت و توقیف نخواهد بود

 

۴- تمدید مهلت برخورداری واحدهای تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی

مهلت مندرج در(( قانون تسهیل تسویه بدهی به همکاران شبکه بانکی کشور)) برای اشخاص مشمولی که تاکنون نتوانسته اند از مزایای قانون مذکور بهره مند شوند برای تسلیم تقاضا به موسسات اعتباری تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۹، برای موسسات اعتباری به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری وفق ضوابط ابلاغ بانک مرکزی تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۹و برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی مانده بدهی تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹، تمدید می گردد.

 

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016